Sony releases app for SBH54 Stereo Bluetooth Headset

by XB on 9th October 2015

in Accessories, Applications

Sony SBH54 Stereo Bluetooth Headset app_1_resultSony Mobile has launched the Stereo Bluetooth Headset SBH54 application ahead of its impending release. The app comes with an interactive tutorial to get you started and allows you to customise incoming notifications such as emails, messages and calendar events on the OLED display. The app will also allow you to adjust vibrate alert and privacy settings.

The Stereo Bluetooth Headset SBH54 is crafted from “premium metal” and includes a FM radio, NFC, Bluetooth 3.0 and a splash-proof design. The SBH54 headset will last for five hours in terms of talk time and takes an hour to charge. The headphones also feature echo, wind and noise cancellation.

Sony SBH54 Stereo Bluetooth Headset app_2_result Sony SBH54 Stereo Bluetooth Headset app_3_result

Sony SBH54 Stereo Bluetooth Headset app_4_result

  • jeff

    Bluetooth 3.0?????…is this a typo error?

  • Alvin

    At first, I thought The administrator is a bit tripping… But no, not a single typo, unfortunately.

  • Muzaffer Bayraktar

    Bluetooth 4.0 doesnt bring extra for audio. So 3.0 is enough for a headset.

  • RedGhost05

    New update for Xperia M4 Aqua.

  • Sadman Khan

    42 tabs? Damn.

  • Alvin

    yeah hahaha… but from monday to friday, when I’m on my exam week, my chrome tab is around 70+, so actually, by that screenshot, that’s not my highest number of tabs lol.

  • H-R-K

    They are using OLED for their accessories, DSLR cameras, but why not mobile?

  • Arvid

    I would choose sony sbh80 over this.

  • Sadman Khan

    Dat multitasking though. The latest 5.1.1 update is a beast :’) Makes it difficult for me to go for Z5 :P

  • valentino

    why do you like OLED better than LCD? May I know?

  • Alvin

    lol yeah..

    but how do we optimise our phone to kill the ram usages, because my phone is a tad laggy now.. since lollipop, apps that i didn’t close even after turn off, the apps don’t close at all, right? I’m scared to full reboot it because I’m afraid that I’ll face my 3rd bootloop problem with this phone

  • H-R-K

    Recently OLED improved so much if Sony came into the game then we will get more competition & better display, beside they are using some OLED display in their product, so why not in the mobile?

  • Sadman Khan

    I’m having no problems though on my z3 compact. Maybe you should just close all the tabs :P I don’t even clear all the recent apps. I keep them as is. And so far no lags or slowdowns :D

  • ack

    Are there any new features compared to the SBH52?

  • valentino

    hmmm.. maybe Sony doesn’t have budget to go OLED. that’s why they go LCD. I personally prefer IPS LCD better than SAMOLED+. because when displaying gradient colours LCD don’t have strange blurring lines like OLED. so details in LCD are better than OLED. “Details Make Difference” – Xperia Z2.

  • Sunil KN

    Sony left behind SBH50 with broken update. And now they launch new devices. May be later, even these devices will be left behind.

  • Modemokraterna


    I am also missing the SBH54 app on Google Play, SONY :-(
    Got mine SBH54 today, and what?
    Compare to my SBH52 the SBH54 does not have speaker function the sound from the speaker is ridiculously LOW when playing music :-(
    And the size is far to small as a handset using internal speaker without the earpiece :-(
    After one hour I went back to my old SBH52 and I will for sure turn it back to LUND!
    990.- sek för SBH54 VS. 599.- sek SBH52 are you listening SONY?

  • (NinJer)

    because OLEDs are shit, IPS LCD display’s are better, why do you think graphic designers use those instead of OLED. High end monitors are IPS displays.

Previous post:

Next post: